Самоосвіта

Про організацію індивідуального/інклюзивного
навчання учнів у 2016/2017 навчальному році
     З метою чіткої організації навчально-виховного процесу за індивідуальною формою управління освіти Чернівецької міської ради  звертає увагу керівників загальноосвітніх навчальних закладів на дотриманні  вимог Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 20.12.2002 № 732 (із змінами, внесеними згідно з наказами Міністерства освіти і науки України від 05.02.2003 № 61, від 15.10.2004  №797 та від 19.05.2008 № 432), наказів Міністерства освіти і науки України від 14.06.2013 № 768 «Про затвердження плану заходів щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами, у тому числі дітей-інвалідів», 18.02.2015 №163 «Про затвердження Плану заходів щодо виконання Рекомендацій, схвалених Постановою Верховної Ради  України від 13 січня 2015 року № 96-VIII»,  листів Міністерства освіти і науки України від 10.09.2003 № 1/9-413  «Щодо організації навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів за  індивідуальною  формою навчання», 11.01.2005 №1/9-3 «Щодо роз’яснення організації індивідуального навчання», 02.04.2012  № 1/9-245 «Щодо одержання документа про освіту учнями з особливими потребами в загальноосвітніх навчальних закладах», 13.08.2014р. №1/9-413 «Про організацію навчально-виховного процесу учнів з розумовою відсталістю та затримкою психічного розвитку», 13.08.2014 № 1/9-414 «Про забезпечення безперешкодного доступу до навчальних закладів», 05.06.2015 №1/9-280 «Про організацію навчально-виховного процесу для учнів з особливими освітніми
потребами загальноосвітніх навчальних закладів у 2015/2016 навчальному році», наказу Департаменту освіти і науки Чернівецької облдержадміністрації від 31.03.2015р.№148 «Про затвердження Плану заходів Департаменту освіти і науки Чернівецької облдержадміністрації щодо виконання Рекомендацій, схвалених Постановою Верховної Ради  України від 13 січня 2015 року № 96-VIII».


   При організації індивідуального навчання у новому навчальному році керівники повинні керуватись Порядком організації навчально-виховного процесу за індивідуальною формою у ЗНЗ області, затвердженого наказом Головного управління освіти і науки від 09.03.2011 №113 «Про упорядкування організації навчально-виховного процесу за індивідуальною формою, очною (заочною) у вечірніх класах та у формі екстернату». Дані документи  дозволяють організувати навчання за індивідуальною формою для дітей з особливими потребами, які потребують корекції фізичного або розумового розвитку, з урахуванням індивідуальних здібностей та стану здоров’я дітей. Учні, які навчаються індивідуально, є повноправними учасниками навчально-виховного процесу. Індивідуальне навчання здійснюється  у  загальноосвітніх навчальних  закладах  (далі - навчальні заклади) усіх типів і форм власності.
    Право на індивідуальне навчання мають учні:
     - які за станом здоров'я  не  можуть  відвідувати  навчальний заклад;
     - яким необхідно  пройти  лікування  у  лікувальному  закладі більше одного місяця;
     - які мають високий навчальний потенціал і можуть  прискорено закінчити школу;
     - які проживають у селах і селищах (коли  кількість  учнів  у класі становить менше 5 осіб);
     - які не встигають протягом двох років  навчання  у  школі  I ступеня;
     - які  потребують  корекції  фізичного  та  (або)  розумового (психічного)  розвитку  (у  разі,  якщо  батьки або особи,  які їх замінюють,  відмовляються   направляти   дитину   до   відповідної спеціальної загальноосвітньої школи (школи-інтернату).
         Підставою для організації індивідуального навчання є:
  • заява батьків або осіб, що їх заміняють;
  • наказ директора навчального закладу;
  • погодження місцевого органу управління освітою.
    Звертаємо увагу, що при прийнятті заяв від батьків учнів (осіб, які їх замінюють) слід  звертати увагу на наступне:
  • заява подається тільки на ім’я директора школи;
  • у заяві обов’язково вказуються терміни організації навчання ( з (дата)  по (дата)),  а також зазначається дата подання заяви;
  • батьки (особи, які їх замінюють) також у заяві просять звільнити їх дитину від уроків з тих предметів, якщо вони написані у відповідній довідці лікувальної установи.
         До заяви додається довідка, завірена печаткою лікарсько-консультативної комісії (далі ЛКК) та печаткою лікувального закладу (для дітей, які не можуть навчатися в класному колективі за станом здоров’я) і висновок психолого-медико-педагогічної консультації (для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку). У разі організації індивідуального навчання для дітей-інвалідів також подається копія посвідчення дитини-інваліда (із зазначеним терміном дії).
     Організація індивідуального навчання можлива впродовж усього навчального року, на будь-який термін, при наявності підстав, вказаних вище. У випадку організації індивідуального навчання адміністрація загальноосвітнього навчального закладу звертається до управління освіти з клопотанням на ім’я начальника управління освіти за формою (згідно додатку 1) погодити організацію навчання за  індивідуальною формою для учнів (подається список учнів та вказується термін навчання) та затвердити:
  • кількість годин для індивідуального навчання цих учнів відповідно до кількості предметів інваріантної складової робочого навчального плану (додаток 2) у паперовому та електронному варіантах на адресу pochynok-gs@meta.ua;
  • персональний склад та розподіл навчального навантаження педагогічних працівників, які будуть здійснювати навчання учнів за індивідуальною формою у поточному навчальному році з урахуванням фаху (за дипломом)  педагога (додаток 3) у паперовому та електронному варіантах на адресу pochynok-gs@meta.ua.
     До клопотання додаються копії підтверджуючих документів щодо організації індивідуального навчання та копії заяв батьків (завірені адміністрацією закладу).
      Начальник управління освіти на клопотанні закладу накладає резолюцію «Погоджено» (за умови відповідного оформлення документів навчальним закладом) та на підставі поданих матеріалів видає наказ «Про організацію індивідуальної форми навчання учнів».
     Керівник навчального закладу на підставі наказу місцевого органу управління освітою видає наказ «Про організацію навчання учнів за індивідуальною формою у поточному навчальному році» (додаток 4) та подає на затвердження до управління освіти. На учнів, стосовно яких подані документи після початку навчального року, наказ видається окремо, з вказівкою конкретних термінів.  
      Індивідуальне  навчання  учнів,  яким  необхідно  пройти лікування   у   лікувальному   закладі   більше   одного   місяця, організовується  на  базі  найближчого  за  розташуванням до місця лікування  навчального  закладу,  визначеного   місцевим   органом управління освітою, і починається не раніше   3-5 днів після того, як хворий поступає до лікувального закладу. Контингент таких учнів ураховується в статистичних звітах тих шкіл,  де вони навчаються постійно та не відраховуються зі  складу учнів навчального закладу, до якого вони зараховані. Адміністрацією навчального закладу  до управління освіти подається клопотання про призупинення індивідуальної форми навчання для таких учнів із визначенням термінів. До клопотання додаються копії підтверджуючих документів про необхідність тривалого  лікування та копії заяв батьків (завірені адміністрацією закладу). Результати виконання  індивідуального  навчального  плану  та програм,   досягнення   учнів  у  навчанні  фіксуються  у  довідці (додається),  підписаній  директором  навчального  закладу,   який організовує індивідуальне навчання за місцем лікування. Після  проходження лікування, на основі клопотання та наказу навчального закладу, управління освіти поновлює індивідуальну форму навчання.
     Навчання здійснюється за індивідуальним навчальним планом, затвердженим директором навчального закладу. Індивідуальні навчальні плани складаються на основі типових навчальних планів, затверджених Міністерством освіти і науки України відповідно до кількості предметів інваріантної складової робочого навчального плану. Для  організації індивідуального навчання учнів,  які не встигають протягом двох років навчання  у  школі  I  ступеня,  які потребують  корекції  фізичного  та  (або) розумового (психічного) розвитку продовжується навчання за  індивідуальним  навчальним   планом   та  відповідними програмами (за рекомендаціями, визначеними у  висновку психолого-медико-педагогічної   консультації). Для організації навчально-виховного процесу з цими дітьми необхідно користуватися методичним листом Міністерства освіти і науки від 05.06.2015 №1/9-280 «Про організацію навчально-виховного процесу для учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніх навчальних закладів у 2015/2016 навчальному році».
    З урахуванням поетапного переходу спеціальних навчальних закладів на нові навчальні плани і програми (лист МОН від 25.06.2014 № 1/9-335 "Про навчальні плани та програми спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів на 2014/2015 навчальний рік") робочі навчальні плани на 2015/2016 навчальний рік для загальноосвітніх навчальних закладів для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, складаються:
  • для підготовчого, 1-3 класів – за Типовими навчальними планами спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку (початкова школа), затвердженими наказом МОН України від 28.01.2014 № 80 (зі змінами, внесеними наказами МОН України від 11.02.2014 р. № 133 та від 15.07.2014 № 828);
  • для 4 класів – за Типовими навчальними планами спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, затвердженими наказом МОН України від 03.11.2004 р. № 849 (зі змінами, внесеними наказом МОН України від 11.09.2009 р. № 852);
  • для 5-6 класів – за Типовими навчальними планами спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, затвердженими наказом МОН України від 22.04.2014 № 504 (зі змінами, внесеними наказом МОН України   від 11.06.2014 р. № 701);
  • для 7-10 класів – за Типовими навчальними планами спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, затвердженими наказом МОН України від 09.04.2015 № 416 "Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 26.08.2008 р. № 778";
  • для 11-12 класів – за Типовими навчальними планами спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженими наказом МОН України від 12.02.2015 № 134.
     Усі навчальні плани приведені у відповідність до чинних Державних санітарних норм і правил "Гігієнічні вимоги до улаштування, утримання і режиму спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів) для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, та навчально-реабілітаційних центрів"), затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 20.02.2013 № 144, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 14 березня 2013 р. за № 410/22942.
  Для надання корекційно-розвиткової та реабілітаційної допомоги дітям з особливими освітніми потребами загальноосвітні навчальні заклади, в яких є такі діти, у тому числі діти-інваліди, навчаються за індивідуальною та іншими формами навчання, обов’язково мають укласти (продовжити/поновити) угоду з Чернівецьким навчально-реабілітаційним центром №1.
     Якщо учень звільнений за станом здоров’я від вивчення окремих предметів (за відповідною довідкою), то в  індивідуальному навчальному плані поруч з назвою предмета здійснюється запис: «Звільнений. Наказ від___ №_______». Також робиться примітка про те, що години, які виділені на вивчення цих предметів перерозподілені між іншими предметами індивідуального навчального плану. Вчителі, які здійснюють індивідуальне навчання, на підставі існуючих програм і з урахуванням годин індивідуального навчального плану, розробляють індивідуальні програми, складають календарні плани і подають на погодження заступнику директора з навчально-виховної роботи.
     Розклад навчальних занять погоджується (письмово) з батьками учнів (особами, які їх замінюють) і затверджується директором навчального закладу.
     Виконання індивідуального навчального плану та програм, досягнення учнів у навчанні фіксуються в окремих журналах, але з урахуванням загальних вимог щодо ведення класних журналів. При здійсненні контрольно-аналітичної діяльності та моніторингу якості навчальних досягнень учнів індивідуальної форми навчання адміністраціям навчальних закладів потрібно керуватись орієнтовною програмою здійснення внутрішнього контролю в ЗНЗ (лист МОН України від 07.08.2013 р. № 1/9-533, додаток 3) та алгоритмом моніторингу якості навчальних досягнень учнів індивідуальної форми навчання в загальноосвітніх навчальних закладах (лист управління освіти Чернівецької міської ради від 31.12.2013  № 01-15/2454).     
    При складанні індивідуальних навчальних програм,  оцінюванні навчальних досягнень учнів і веденні журналів необхідно керуватися інструктивно-методичними рекомендаціями Міністерства освіти і науки України щодо вивчення базових дисциплін, Критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти, інструктивно-методичними листами щодо ведення класного журналу. Нагадуємо, що Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання у загальноосвітніх навчальних закладах для дітей з особливими освітніми потребами (за нозологіями), щороку розміщується на офіційному сайті Міністерства (www.mon.gov.ua) та в Інформаційному збірнику МОН.
    Відповідно до здібностей,  побажань, віку, індивідуальних особливостей 
навчально-пізнавальної діяльності, стану здоров'я,  з  урахуванням  їх  інтересів та за згодою батьків, діти  з  особливими  освітніми  потребами  залучаються до позакласної та позашкільної роботи. Для організації позакласної роботи з дітьми цієї категорії адміністраціям навчальних закладів рекомендується ознайомити батьків з переліком гуртків, факультативів, секцій тощо, які функціонують при навчальному закладі. Позашкільна робота з дітьми з особливими освітніми  потребами проводиться   відповідно  до  Положення  про  порядок  організації індивідуальної  та  групової  роботи  в  позашкільних   навчальних закладах.

     Оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами здійснюється за критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 13.04.2011 № 329, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 11 травня 2011 р. за №566/19304. Основними видами оцінювання навчальних досягнень учнів є тематичне, семестрове, річне, підсумкове. Освітній   рівень   учнів,   які   навчалися   за індивідуальною   формою,   має   відповідати   вимогам  Державного стандарту загальної середньої освітиУчні, які навчаються за індивідуальним навчальним планом протягом навчального року (або у термінах до кінця навчального року), рішенням педради та відповідним наказом по школі звільнюються від навчальних екскурсій та навчальної практики.
     Навчальні досягнення учнів з розумовою відсталістю, зі складними вадами розвитку, які навчаються за індивідуальним навчальним планом і програмою, оцінюються за обсягом матеріалу, визначеним індивідуальною навчальною програмою. У межах програм для спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для розумово відсталих дітей (програми розміщені на офіційному сайті Міністерства (www.mon.gov.ua) для дітей із складними вадами розвитку (глухих та зі зниженим слухом у поєднанні з розумовою відсталістю) дозволяється вносити корективи з урахуванням індивідуальних особливостей даної категорії дітей.
    Навчальні плани для учнів з помірною розумовою відсталістю складаються на основі Типових навчальних планів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для розумово відсталих дітей з українською чи російською мовою навчання з урахуванням особливостей психофізичного розвитку учнів. Навчання дітей з помірною розумовою відсталістю здійснюється за спеціальними навчальними програмами для спеціальних навчальних закладів для розумово відсталих дітей та (або) за індивідуальною навчальною програмою. Допускається адаптація змісту освіти до пізнавальних можливостей учнів, що виявляється в зменшенні обсягу матеріалу, його спрощенні за характером і структурою, збільшення кількості годин на вивчення окремих тем та постійне повторення навчального матеріалу у поєднанні з предметно-практичною діяльністю (лист МОН № 1/9-280 від 05.06.15 року).
    Запровадження інклюзивного навчання дітей з особливими потребами у  загальноосвітній школі передбачає створення відповідних умов: доступність будівель і приміщень, використання адекватних форм і методів навчально-виховної роботи, психолого-педагогічний супровід, співпраця з батьками (особами, які їх замінюють).
     Нагадуємо, що відповідні методичні листи розміщені на офіційному веб-сайті Міністерства і науки України (www.mon.gov.ua)  в рубриці "Освіта дітей з особливими потребами".
   Організація інклюзивного навчання передбачає надання дитині з особливими освітніми потребами психолого-педагогічної корекційної допомоги. Корекційно-розвиткові заняття проводяться в окремому приміщенні, простір якого слід розподілити з урахуванням потреб учнів. Зокрема, у приміщенні потрібно створити функціональні зони: навчальну, ігрову, зону релаксації, сенсорну тощо.
    Відповідно до контингенту учнів з особливими освітніми потребами керівник навчального закладу визначає кількість учителів-дефектологів, асистентів учителя та, за потребою, асистентів дитини. Це відповідає пункту 3 наказу Міністерства освіти і науки України "Про затвердження Типових штатних нормативів загальноосвітніх навчальних закладів" від 06.12.2010 № 1205, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 22 грудня 2010 р. за № 1308/18603, яким встановлено, що за рахунок спеціального фонду загальноосвітні навчальні заклади можуть уводити додаткові посади.
    Додаткові посади можуть уводитися рішенням сесії місцевої влади за рахунок видатків місцевого бюджету. Це врегульовано частиною першою статті 14 Закону України "Про освіту", де йдеться про повноваження органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, серед яких – встановлювати, не нижче мінімальних нормативів, визначених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти, обсяги бюджетного фінансування навчальних закладів системи освіти, що є комунальною власністю, та забезпечувати фінансування витрат на їхнє утримання.
    У разі відсутності можливості введення додаткової посади, зокрема асистента дитини, таку функцію можуть виконувати один із батьків або особа, визначена батьками (особа, яка їх замінює) в їхній письмовій заяві.  Це співвідноситься із статтею 59 Закону України "Про освіту" та статтею 12 Закону України "Про охорону дитинства", якими на батьків покладається відповідальність за виховання, навчання і розвиток дитини.
     Батьки та особи, які їх замінюють, зобов'язані постійно дбати про фізичне здоров'я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей. Батьки є учасниками навчально-виховного процесу, мають сприяти здобуттю дітьми освіти у навчальних закладах або забезпечувати повноцінну  домашню освіту відповідно до вимог щодо її змісту, рівня та обсягу.
   З урахуванням зазначеного, керівники загальноосвітніх навчальних закладів, у яких навчаються діти із складними порушеннями розвитку, у тому числі діти з аутизмом, синдромом Дауна та інші, зобов’язані забезпечити доступ до навчально-виховного процесу асистента дитини з числа батьків або осіб, які їх замінюють, з урахуванням вимог санітарного законодавства (лист МОН від 13.08.2014 №1/9-413).
   За результатами річного оцінювання та  атестації  учням  2-4, 5-8,  10  (11)-х класів,  які навчаються індивідуально,  видається табель успішності. Якщо дитина навчається за спеціальною програмою для розумово відсталих дітей у загальноосвітньому навчальному закладі (за індивідуальною формою чи в класі з інклюзивним навчанням), навчання її завершується після закінчення 9 класу. Таким випускникам видається документ встановленого зразка для загальноосвітнього навчального закладу, учнями якого вони були (лист МОНМСУ від 02.04.2012  № 1/9-245). У додатку до свідоцтва про базову загальну середню освіту вказуються лише ті предмети, які вивчав учень у процесі навчання. Після цього дитина має право на вступ до професійно-технічного навчального закладу з урахуванням рекомендацій лікарів
    Учні (вихованці) загальноосвітніх санаторних шкіл (шкіл-інтернатів) для дітей, які потребують тривалого лікування, у період їх перебування в цих закладах; спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів); навчально-реабілітаційних центрів; спеціальних та інклюзивних класів загальноосвітніх шкіл та учні, які навчаються за індивідуальною, дистанційною формами (глухі, зі зниженим слухом, сліпі, зі зниженим зором, з порушеннями опорно-рухового апарату, тяжкими порушеннями мовлення, затримкою психічного розвитку, розумовою відсталістю) (Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, затверджене наказом МОН № 1547 від 30.12.14 року).
    Учням, які звільняються від атестації, необхідно подати заяву батьків або осіб, які їх замінюють, довідку лікарсько-консультативної комісії, засвідчену печаткою закладу охорони здоров'я за місцем спостереження дитини.
     Підставою для звільнення від атестації є рішення педагогічної ради, на основі якого видається наказ керівника загальноосвітнього навчального закладу.
     Для осіб, звільнених від державної підсумкової атестації, у табель навчальних досягнень (після закінчення початкової школи), додаток до свідоцтва, додаток до атестата за атестацію виставляються річні бали та робиться запис: "звільнений(а)".
     Однак, за бажанням батьків або їх законних представників, такі учні можуть можуть проходити атестацію.
     Учні,  які  пройшли   державну   підсумкову   атестацію, отримують  свідоцтво  про базову загальну середню освіту,  атестат про повну загальну середню освіту згідно з чинним законодавством.
     У разі незгоди учня, батьків або осіб, які їх замінюють, з результатами річного  та  підсумкового  оцінювання  вони  можуть оскаржити  їх  у відповідному органі управління освітою у порядку, встановленому чинним законодавством.
   Учні, які навчалися за індивідуальною формою навчання,  і  за перiод навчання у старшiй школi досягли високих успiхiв у навчаннi та за результатами семестрового, рiчного оцiнювання i державної пiдсумкової атестацiї мають досягнення у навчаннi 10-12 балiв з предметiв навчального плану мають високі результати у вивченні навчальних предметів (10-12 балів) з усіх предметів за відповідний навчальний рік, можуть нагороджуватися похвальним листом “За високі досягнення у навчанні” відповідно до Положення про золоту медаль «За високі досягнення у навчанні» та срібну медаль «За досягнення у навчанні», затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 17.03.2015 № 306 
та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 
31 березня 2015 р. за № 354/26799  (роздiл ІІІ. Особливi умови нагородження).

    Після  закінчення терміну індивідуального навчання учень може продовжувати заняття у навчальному закладі,  учнем якого  він є, на загальних підставах.
      Кількість годин для організації індивідуального навчання відповідно до кількості предметів інваріантної частини навчального плану визначається наказом директора та затверджується відповідним органом управління освітою:
  •  1-4-ті кл. - 5 год. на тиждень, (Абзац другий пункту 4.2 із  змінами,  внесеними згідно з Наказом МОН №61 від 05.02.2003 )
  • 5-9-ті кл. - 8 год. на тиждень,
  • 10-12-ті кл. - 12 год. на тиждень
за умови виконання вимог Державного стандарту початкової загальної  освіти, Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти (у редакції наказу МОНУ від 19.05.2008 №432, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03.06.2008 №499/15190)
         Збільшення кількості годин для організації індивідуального навчання поширюється на учнів (лист Міністерства освіти і науки України від 11.01.2005 року № 1/9-3):
                - які мають статус дитини-інваліда (додається копія посвідчення із зазначеним терміном),  
-  які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку за рекомендацією психолого-медико-педагогічної консультації  (додається копія витягу ПМПК)
    Кількість  годин  для  організації  індивідуального  навчання учнів, вищезазначених категорій учнів, відповідно до кількості предметів інваріантної складової навчального  плану  за  умови виконання вимог Державного стандарту загальної  середньої  освіти  та  Державного  стандарту початкової загальної  освіти  для дітей, які потребують корекції фізичного та (або)   розумового   розвитку,   визначається   наказом  директора навчального закладу, затверджується відповідним органом управління освітою і становить:
     1-4-ті  кл. - 10 год. на тиждень на кожного учня,
     5-9-ті кл. - 14 год. на тиждень на кожного учня,
     10-12-ті кл. - 16 год. на тиждень на кожного учня. (Пункт  4.2  із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки N 797  від 15.10.2004 )
         Наголошуємо, що при заповненні звіту ЗНЗ-1 учні, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку  (визначено у висновку Чернівецької ПМПК) входять до загальної кількості дітей графи 2 розділу І звіту, та вписуються окремо у графи 7,8,9 розділу І. У графу 6 розділу І вписуються всі учні, які навчаються індивідуально і входять до графи 2 розділу І звіту ЗНЗ-1.
Управління освіти просить керівників загальноосвітніх навчальних закладів вживати заходів до своєчасної організації індивідуального та інклюзивного навчання учнів та оформляти документи за зразком у терміни, визначені Положенням та подавати на паперових та електронних носіях (pochynok-gs@meta.ua).
Заступник начальника управління освіти
Чернівецької міської ради                                                                         Н.П.Вітковська
                                                                                                                                                                                                                                                         
Починок А.І.,
3-72-28 
Додаток 1
до листа управліня освіти        від 20.08.2015р. №01-15/1359 
Зразок написання клопотання до місцевого органу управління освітою
Начальнику управління освіти
                                                              Чернівецької міської ради
_(ПІБ)
Адміністрація (повна назва навчального закладу) відповідно до вимог  Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 20.12.2002 № 732 (із змінами, внесеними згідно з наказами Міністерства освіти і науки України від 05.02.2003 № 61, від 15.10.2004  №797 та від 19.05.2008 № 432) просить погодити організацію навчання за індивідуальною формою для учнів (вказати термін), затвердити кількість годин для індивідуального навчання цих учнів відповідно до кількості предметів інваріантної складової робочого навчального плану та персональний склад й розподіл навчального навантаження педагогічних працівників, які будуть здійснювати навчання учнів за індивідуальною формою (вказати термін) (списки та відповідні документи додаються).
Додаток:  на   (кількість)  арк. в 1 прим.
1.Список учнів, які потребують навчання за індивідуальною формою та розподіл кількості годин (додаток 2).
2.Копії заяв батьків учнів (осіб, які їх замінюють).
3.Копії довідок ЛКК, висновків психолого-медико-педагогічної консультації, посвідчень дитини-інваліда (за умови їх наявності).
4.Список та розподіл навчального навантаження педагогічних працівників, які будуть здійснювати навчання учнів за індивідуальною формою (додаток 3).
5.Наказ по школі «Про організацію навчання учнів за індивідуальною формою у поточному навчальному році» (додаток 4) у 2-х примірниках.
Директор                            підпис                       Прізвище, ініціали
Додаток 2
до листа управліня освіти        від 20.08.2015р. №01-15/1359 
Список учнів, які потребують навчання за індивідуальною формою та розподіл кількості годин
за/п
Прізвище, ім’я, по батькові  учня
Клас
Кількість годин на тиждень
Діагноз
Юридична підстава
Директор                            підпис                       Прізвище, ініціали
                                                                                             
  Додаток 3
до листа управліня освіти    
    від 20.08.2015р. №01-15/1359  
Список та розподіл навчального навантаження педагогічних працівників, які будуть здійснювати навчання учнів за індивідуальною формою
Прізвище, ім’я, по батькові учня
Клас
Перелік навчальних предметів
Прізвище, ім’я, по батькові учителя
Фахова освіта
Кількість годин
Директор                            підпис                       Прізвище, ініціали
                                                                                             
                                                                                                         Додаток  4
 до листа управліня освіти    
    від 20.08.2015р. №01-15/1359  
   
Зразок наказу
Затверджено:
Начальник управління освіти
                                                              Чернівецької міської ради
                                                                  ___________(ПІБ)
Повна назва загальноосвітнього навчального закладу
(на бланку навчального закладу)
Н А К А З
___дата____                            м.Чернівці                                                  №______

Про організацію навчання
учнів за індивідуальною формою
Відповідно до Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 20.12.2002 №732 (із змінами, внесеними згідно з наказами Міністерства освіти і науки України від 05.02.2003 № 61, від 15.10.2004  №797 та від 19.05.2008 № 432), з метою забезпечення рівного доступу до якісної освіти, з урахуванням (індивідуальних здібностей та обдарувань, стану здоров’я, демографічної ситуації) та на підставі наказу назва органу управління освітою) від ______№____ «Про організацію індивідуальної форми навчання учнів (повна назва навчального закладу)», (довідки ЛКК від _______ №____, заяви батьків, витягу з ПМПК від _____ №____)
НАКАЗУЮ:
  1. Заступнику директора з навчально-виховної роботи (прізвище, ініціали):
  1. Організувати навчання за індивідуальною формою (вказати термін) для учнів:
за/п
Прізвище, ім’я, по батькові  учня
Клас
Кількість годин на тиждень
Діагноз
Юридична підстава
1.2. (вказати термін) розробити на основі робочого навчального плану відповідного класу індивідуальні навчальні плани згідно з затвердженою кількістю годин та кількістю предметів інваріантної частини робочого навчального плану і подати їх на затвердження .
1.3. (вказати термін) провести тарифікацію (внести відповідні зміни до тарифікації) вчителів, які будуть здійснювати навчання учнів за індивідуальною формою (вказати термін) відповідно до затвердженого розподілу навчального навантаження:
Прізвище, ім’я, по батькові учня
Клас
Перелік навчальних предметів
Прізвище, ім’я, по батькові учителя
Фахова освіта
Кількість годин
1.4. Вжити заходи щодо виконання у повному обсязі Державного стандарту освіти під час навчання учнів за індивідуальною формою.
1.5. (вказати термін) розробити,  погодити  письмово  з  батьками           (особами, які їх замінюють) та представити на затвердження розклад навчальних занять для учнів, які будуть навчатися  за індивідуальною формою.
1.6. (вказати термін) перевірити й погодити, розроблені вчителями на основі діючих програм, індивідуальні програми з навчальних предметів та календарні плани.
1.7. Упродовж навчального року забезпечити контроль за:
1.7.1. Проведенням навчання учнів за індивідуальною формою.
1.7.2. Виконанням навчальних програм.
1.7.3. Дотриманням критеріїв оцінювання  навчальних досягнень учнів.
1.7.4. Веденням відповідної шкільної документації.
2.  Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
Директор                                 підпис                        Прізвище, ініціали
         

Немає коментарів:

Дописати коментар